• Henrik Møller

Konflikter i detailhandelen



I denne uge har jeg udtalt mig til Erhvervsmagasinet Nordsjælland.


I artiklen, kommer vi vidt omkring, og jeg kommer bla. med nogle gode råd til jer der møder kunderne fysisk eller i telefonen. Det er vigtigt at virksomhedens ejer sørger for at medarbejderne er “klædt på”, og min klare anbefaling er at I bør have en intern politik for håndtering af de forskellige konflikttyper I kan opleve. Men også at I får omsat politikken til praksis.


Konflikthåndtering er kundeservice.

Tiderne har ændret sig, og når jeg underviser i branchen, fortæller medarbejderne om både krænkende, truende og indimellem fysiske overfald. Selvfølgelig er der grænser for hvad man skal finde sig i, men det er vigtigt, så vidt muligt, at kunne bevare roen og håndtere situationen professionelt og sikkert. Så derfor siger jeg også at: “konflikthåndtering er kundeservice”.

Og husk at selvom kunden ikke har ret - så er det stadigvæk en kunde!


#Detail #sikkerhed #konflikthåndtering #ifkh #sn


Artiklen står på side 6, og kan læses online her: https://e-pages.dk/erhvervnordsjaelland/124/html5/

2 visninger